dimecres, 12 d’octubre del 2011

EL DIVENDRES 14 D'OCTUBRE VISITEM EL CASTELL DE BAIRÉN!

El castell de Bairén es troba situat al municipi de Gandia en un monticle, en els començaments de la Serra de Montdúver, a 3 km de Gandia junt a la N332 direcció València.

Hi ha tres parts en el castell separades per muralles.En la zona Nord es troben les construccions de l'època musulmana.Al Sud, hi ha un conjunt rectangular amb tres torres circulars i construïdes amb aparell. En ell es pot observar una cisterna de rajola de 10 x 5 metres.A l'Est hi ha un xicotet portal amb arc de mig punt.Per la seua situació estratègica, degué ser molt important. Encara que Mair én no era una vila, tenia molta importància com a fortificació.

Certs detalls evoquen les construccions cristianes com : la torre albarrana de 4 m de diàmetre i de fàbrica de pedra que s'unix a la part Sud per mitjà d'un mur. L'entrada està protegida per una torre redona de 3 metres de diàmetre i també de pedra.Més cap al Nord és possible veure eixe mur flanquejat per dos torres redones, iguals que les de l'entrada.
A l'Est en pendent hi ha una muralla que rodeja una superfície de 10 hectàrees.

En 1007, El Cid el va conquerir als musulmans. Més tard, però, va estar reconquistat per aquestos. En Bairen va tindre lloc una derrota dels almoràvits en 1097 quan estos van voler emboscar El Cid i a Pere I d'Aragó.

Finalment, en 1240, Jaume I el va incorporar definitivament a la seva corona. Va pactar amb Abecendrel l'entrega del castell a canvi que serien respectats camps i collites.

En les seves Cròniques ho narra de la següent manera:

"Entram en la Val de Bayren e parlam en l'alcayt qui tènia el castell e ab aquells de Vilalongua e de Va esborrar e de Vilella e de Palma, qui eren castells de roques grans e fortes, e dixerennos que quan l'alcayt de Bayren hauria pleit ab nos, que tots aquels de la Val es rendríen ..."
Fa uns any, les seves parets van estar reconstruïdes en part perquè es trobaven en un estat molt lamentable, no quedant quasi murs. La seva visita resulta una excursió molt agradable. Des d’allí pots gaudir de vistes de la marjal, de la platja de Gandia i del Grau.

33 comentaris:

  1. Què ganetes d'anar!
    I moltes gràcies a Magda, assessora del CEFIRE de Gandia, que ha vingut al col.le a explicar als xiquets i xiquetes de 5é, tots els detalls per a que no ens pergam res: vegetació, fauna, edifici,.........

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies també a les mestres, pel temps dedicat a preparar aquest tipus d'activitats! :-)
    Acabe de consultar l'oratge, apareix una goteta de pluja... :-(

    ResponElimina
  3. Esperem que s'enganyen i no ens ploga, però si plou i es només un poquet........la deixarem caure.
    Ara en serio, si vegerem l'oratge molt mal aplaçariem l'eixida per a un altre dia.
    L'autobús que anem a utilitzar, no ens cobra si suspenem,.......ja,ja,ja (anem a peu)

    ResponElimina
  4. Han venido muy entusiasmados, y apreendiendo mucho, gracias a las maestras por el sacrificio de andar con tanta calor...No hay mejor aprendizaje que el vivido, por el cual los animo ha seguir hciendo este tipo de excursiones..gracias!!

    ResponElimina
  5. A mi me agradat mol per que hem anat per un caminet com si fuesem esplorador me a agredat moltisim gracies de veritat :) visca el rois de corella!!

    ResponElimina
  6. Yo me cansat molt pero a sigut molt chuli xd :-)

    ResponElimina
  7. M'aria Jesús m'ha encantat la escursió pero la vista era preciosa i era molt interersant . Pero la proxima vegada me porte 100 votelles d'aigua y sabates antibambolles

    ResponElimina
  8. Al final no ha plogut i el C

    ResponElimina
  9. Es molt bonic aconsetge k aneu .

    ResponElimina
  10. M´agradat molt la visita al castell de Bairen.

    ResponElimina
  11. Ha sigut molt xuli xd xd xd xd

    ResponElimina
  12. M'aria jusus a mi magradat molt perque em anat les tres classes i em parlat tot el rato pero la proxima begada portare 100 litres d'aigua

    ResponElimina
  13. M'agradat molt e vist moltes plantes i el castell estava molt destrosat pero e vist molt de ell masa

    ResponElimina
  14. karla Valentina Alvarado 5é A14 d’octubre del 2011, a les 15:28

    Anar a peu fins al castell cansa molt pero val la pena anar es molt interesant.

    ResponElimina
  15. Les vistes son molt xules i me cansat molt

    ResponElimina
  16. A estat molt divertit,ie acabat molt cansat

    ResponElimina
  17. Ha estat molt be.Pero cansa molt, ha balgut la pena amb les vistes que n'hi ha ben .

    ResponElimina
  18. Al final no ha plogut i el Castell de Bairén es molt guay ,té molt bones vistes i meu he passat molt bé vos aconselle k aneu

    ResponElimina
  19. Al final de la excurcio he tingut molta set

    ResponElimina
  20. ma encantat molt pero estic molt cansa :-( :-) :-)

    ResponElimina
  21. A mi m'agradat molt ,pero ens em cansat prou al putjar al tornar no.

    ResponElimina
  22. Aurea Blasco Mascarell 5A14 d’octubre del 2011, a les 15:36

    M'agradat molt aqueta eixida.
    I gracies a les mestres,
    jajajaja

    ResponElimina
  23. Magradat anar al Castell de bairen

    ResponElimina
  24. La excursió ha estat bé pero hem caminat masa :-(

    ResponElimina
  25. No a estat res mal lo pijor hera pujar ¡huuuuuuuuff¡ qui cansansi hadeu

    ResponElimina
  26. M'agradat molt lo que em cantat ancara alguns estaven cantant molt mal I ADEMES NO ES SENT perqué?

    Lo que a ficat ruven no m'agrada

    ResponElimina
  27. Hui em anat al castell de Bairen.I mos em cansat molt pujant al castell.I mos ho em passat molt be.

    ResponElimina
  28. El castell era gran amb abres i torres a estat guaill :-)

    ResponElimina
  29. Jo he anat al Castell de Vairen i meu he passat molt be, m'agradat molt, pero ens em cansat un poc.

    ResponElimina
  30. A estat divertit,el cami de putjáda era estret amb roques i plantes que piquen.M´agradat molt :-D,:-),:-8

    ResponElimina
  31. M'he hu he passat molt beeeeé!!!!
    Espere que tornem a fer una escurció prompte!!!
    Fins demà!!!!!

    ResponElimina
  32. M'a agradat molt.Pero he vingut molt cansat molt.Pero la procsima vegada portare 10.000.000.000 de litres d'aigua Ja JA JA JA.

    ResponElimina

El teu comentari, apareixerà quan posem la solució, per a qeue no ho copieu i després de passar els filtres per comprovar que no es spam.